torsdag, juni 10, 2010

Hej!

Hej!

Ett snabbt inlägg från mig innan jag ger mig av till skolan. :o)
Idag ska vi ha något som kallas för klassens dag. Det var tänkt att vi skulle åka till sjön och spela brännboll och bada, men regnet öser ner här, så det blir film och pizza istället. :o) Mums! ;o)

Imorgon är det skolavslutning, sen går jag på sommarlov.
Kommer bli både roligt och sorgligt - kommer sakna klassen!!!

Nästa onsdag blir det tandställning igen... usch. :o( Jag hoppas att det kommer gå bättre den här gången.

Håller på med ett nytt kort igen. :o) Hoppas det kommer bli klart snart... än en gång med de sockersöta stämplarna från Magnolias Wedding Collection, men den här gången med min personliga lilla favorit från DT paketet. ;o) Hon är så fin, och helt underbar att färglägga.

I eftermiddag väntar en lång bloggrunda för min del, och några mail som ligger i inkorgen och väntar på att bli besvarade... ska försöka hinna med allt! Jag ignorerar er inte, det kommer snart svar!!!

I tisdags var det "profil dag" i med skolan. "Profiler" är på ett ungefär som elevens val. Två gånger i veckan har man en lektion med en speciell inriktning - musik, idrott osv.

Jag är med i Design Profilen. Vi var i Göteborg och kollade på formens historia på Röhska och gick en guidad tur på Göteborgsoperan. Det var jätteroligt. :o)

På Röhska fick vi kolla på HDK's examens desing projekt, och det var riktigt många läckra saker där...! Snacka om kreativitet...
Det var en riktigt inspirationskick. :o)

Hur som helst, nu måste jag ge mig av till skolan. :o)
Ha det bra,
kramar från Hanna

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Film og pizza høres veldig trivelig ut! Ha en kos dag, tenker det blir godt med ferie og.
Gleder meg til å se det neste kortet, og jeg gleder meg til WeddingCollection er å få kjøpt. De ser jo helt herlige ut.
Klem

Christina C. sa...

Hi Hanna! Wishing you a wonderful last day in school eating pizza and hoping you will have a wonderful vacation creating your gorgeous cards that we so enjoy seeing.

Mandy sa...

Hi Hanna, enjoy your summer break and I really hope the braces are much more comfortable for you this time
love n hugs Mandy xx

debbies sa...

Have a fun last day of school. Very fascinating learning how schools in other parts of the world celebrate the end of the school year.

Åsa/asamia sa...

Hoppas du får ett skönt sommarlov med massor av sol och bad. Supersuperfina kort du gör, kikar in ofta och beundrar dina fina alster.

Anonym sa...

Høres ut som en kjekk skoleavsluttning det!
Huff, vi har fortsatt nesten 2 uker igjen på skolen før vi får ferie...

Gleder meg til å se ditt neste kort! Kortet i forrige innlegg var rett og slett nydelig!!

Fortsatt god helg!
Klemmer i fra Ida:o)

Anne sa...

Pizza and film sounds very appealing to me!! Lucky you to have started your summer vacation already! Enjoy every minute of it and good luck with the brace fitting - hope you have better luck this time ;o) x

Cor* sa...

Hello again Hanna. Hope the year end at school was/is a blast! I just wanted to pop over and ask you to come by my blog for pick up a little something from me to you! Can't wait to see your next creation.