måndag, juni 08, 2009

En liten uppdatering & KAOS Award från Linda

Hej!

Nu har det varit tyst här ett bra tag igen.
Har inte fått till några kort än så länge som jag kan visa här.
Hoppas kunna få klart ett kort jag gjort efter skissen på Sukkersött, men vi får se...
Är nu halvvägs och har börjat inse att kortet inte alls liknar skissen längre... *suckar*
Trots att jag inte bloggat, har jag inte lagt av helt med pyssel under tiden jag varit borta...
Har målat tio motiv som nu väntar på att bli monterade på kort, samt pärlat en hel del. Mina pärlade arbeten kommer ligga ute på min nya blogg inom ett par dagar.


I fredags landade denna underbara KAOS-Award i min brevlåda.
Åh, så glad jag blev för den, tusen, tusen tack till Linda för den! :o)))


This beautiful award, was given to me by Linda. Thank you sooo much!!! :o)))
Take a look at her wonderful blog here!

Underbar detalj som jag bara älskar!!! :o))))

**********


Ska nu skicka vidare tre egengjorda Awarder till tre kortmakare/scrappare
som jag ser upp till och finner en mängd inspiration hos.
Jag har valt dessa tre tjejer,
vars alla bloggar jag besöker så ofta jag bara kan! :o)
En makalöst duktig, glad och trevlig tjej,
vars alster är helt underbara!
Hon har en otrolig känsla för färg och form
och kommer alltid med roliga och snygga idéer
och härliga färgkombinationer.
Tack för inspirationen vännen! :o)
En av mina största inspirationskällor,
hennes alster får mig alltid att tappa hakan av beundran,
och hennes färgläggning är fantastisk.
Varje alster innehåller så mycket kärlek och omtanke,
och detaljerna är otroliga.
Hon har hjälpt mig så otroligt mycket,
och svarat snällt när jag bombaderat henne
med mina mest konstiga frågor om kortmakeri.
Tack så hemskt mycket! :o)
&
till sist,
men absolut inte minst:
Ett väldigt enkelt och självklart val för mig.
Hon är en härlig tjej, och även hon en stor inspirationskälla.
På hennes blogg finns det alltid en mängd idéer och
MASSOR av inspiration att hämta.
Hennes alster får mig alltid att själv vilja skapa,
och jag blir alltid lika imponerad när jag ser hennes ljuvliga kort.
Tack vännen! :o)
***********
KAOS
(Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje)
En levande logga som sänds till någon man uppskattar.Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.
Varje KAOS-award innehåller:
Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Skaparens eget namn
Storlek: 10x15cm
Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.
På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.
I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
Kanske skriva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.
**********
Tänk, nu är det bara TVÅ dagar + Skolavslutningen kvar och sen är det
SOMMARLOV!!!!!!!!
Kan nästan inte tro att det är sant.
Har bestämt mig för att försöka bli bättre på att blogga under
sommarlovets veckor.
Har massor av projekt jag så gärna skulle vilja hinna med,
framför allt att göra en Header till bloggen...
Måste göra något ut utseendet här! :o)
Önskar er en riktigt trevlig dag! :o)
Stora kramar från Hanna

3 kommentarer:

Suz sa...

Oooo kära nån då som någon sa;0) jag blir alldelels tårögd av alla rara ord,Hanna.Tusen och åter tusen tack för den fina möjligheten att få skapa KAOS!Gissa om jag längtar till lovet?! Vi som jobbar, elever som vuxna är välvärda ett lov eller vad säger du;0)? Ha nu det bra så ska jag skutta vidare in och titta på dina fina pärlgrejer. Tack igen och kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Sååå fin award! Jag har också fått en av underbart duktiga Linda! De är sååå snygga! Kan knappt se mig mätt på dem.

Hoppas du fått en bra start på ditt sommarlov - nu är det bara att njuta tills nästa termin!

Ha de så gott!
Kram / Angelica

Lisa sa...

TACK, TACK, TACK vännen!!! *sitter här och ryser av glädje* Det är en stor ära att få en sån fin utmärkelse av dig!!! Ska ta mig an att skicka vidare så snart jag kan! Och du - grattis till sommarlovet *suckar en aning avundsjukt*!
Stora, stora kramar till dig från mig!