onsdag, december 10, 2008

Äntligen...

Så är jag färdig med kortet som jag gjorde efter utmaningen på StampARTic förra veckan. Bättre sent än aldrig... :)
Kortet är i lite annorlunda färger för min del. Brukar inte göra kort i grönt annars.

Utsidan...

Har stämplat med en brevstämpel från Reprint i bakgrunden. Glitterlim på kanterna, synd att det inte syns hur det glittrar...
Låsningen är en enkel rosett som man knyter.
Insidan...



Har använt den söta tomten från Magnolia. Målat honom med Distresser.
Har gjort pepparkakshjärtan av en gammal stämpel från Magnolia, som egentligen är en ballong. Har färglagt dem med Vintage Photo och ritat kristyr med en vit Penna.

Texten "God Jul" och "Hanna" är embossad med Glitter Guld.

"Snön" under tomtens fötter är först målad med en vit penna, embossad med vitt embossingpulver och till sist har jag tagit Stickles Diamond för glittereffekt.


I skolan har vi haft pysseldag idag. Det har varit såå kul!
Vi har gjort Tomtar, Änglar, Ljuslyktor, Julkort och Bakat Pepparkakor.

Ha det bra!
Kram
Hanna






2 kommentarer:

Turid Mari sa...

Hei og hå!!
Tusen takk før koselige kommentara inne hos mæ!
Så fine kort du lage!! :)
Klem fra Turid.

Anonym sa...

Hej! <333
Jag orkade inte läsa igenom allt men... Mitt kort var med! Jul kortet! Eller du kanske gjort fler?
// Din Soffan