måndag, december 08, 2008

Måndag....IGEN!!!!

Jaa, nu var det måndag och skola igen!

Är trist väder här i Öxabäck. Har varit snö här nu en längre tid, men det finns inte något kvar av den längre. Istället regnar det, och det är såå tråkigt! :( Men, men...

Har inte hunnit göra något nytt kort, men jag ska visa ett gammalt, som jag gjorde för en månad sedan.

Är mitt första julkort, så jag hade lite svårt för att komma igång.

Gillar inte riktigt den röda färgen, tycker den är lite svår... Så efter många bytanden av papper, beslöt jag mig för att ha en brun "stomme". Det gjorde det hela liiite lättare.

Kortet är mycket enkelt och jag blev inte 100% nöjd med det, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag inte gillar, men det är något som bara känns så fel. :(

Har använt stämplar från Magnolia ( Tomten, Granarna och "En Hälsning i Juletid" )



Ni får ursäkta mina usla bild...






Har även här tagit Stickles Diamond på Snöflingorna . Synd att det inte går att se hur de glittrar... :(

Texten " En Hälsning i Juletid " är först stämplad med en vanlig, svart dyna. Efter det har jag Chalkat i botten med Creamy Brown och efter det dragit med Distress Dynan Tea Dye över papperet. Målat texten med mörkröd TomBow penna och slutligen tagit med Dynan Waulnut Stain i kanterna och filat med en nagelfil.



Har målat tomten och granarna med Distress. Behöll en liten oval runt tomten och chalkade den i kanterna.

Blommorna kommer från Prima.



Är "läx-fri" denna vecka, så jag ska passa på att göra klart ett par julkort jag började med i helgen.

Har bara lite kvar på ett kort som jag gjorde efter den första utmaningen på StampARTic.

Först hade jag tänkt att tävla, men insåg att det skulle ta alldeles för lång tid för mig att göra kortet. Men det var väldigt roligt!!! Förhoppningsvis blir jag färdig ikväll.


Ha det bra!!!

Hanna

2 kommentarer:

Ila sa...

Wow!! your Santa cards are Gorgeous!! I love the layouts and papers!!...Looks like your kitty is getting into trouble at the top..lol....Have a Great Day!!..Hugs, Ila

Aija sa...

So beautiful card! That checked paper looks so so great. Love everything you have put into this creation, jättefint!
Hugs,
Aija